Чому в українському мистецтві є великі художниці

Київ, Publish Pro Ltd., PinchukArtCentre, 2019. 113 сторінок.

Книга Дослідницької платформи PinchukArtCentre “Чому в українському мистецтві є великі художниці” є однією з перших спроб розповісти історію українського мистецтва через гендерну оптику, починаючи від кінця ХІХ до мистецьких дослідів початку XXI століття. Ця історія складена з прихованих сторінок біографій діячок українського мистецтва, де поряд із визначними постатями можна побачити й імена тих, хто був забутий або маловідомий широкому загалу. Книжка показує, як протягом часу змінювалися можливості творчої реалізації мисткинь і митців, як долалися перешкоди на шляху до професійного визнання та яким чином трансформувалось усвідомлення тілесного досвіду у їхній творчості. Особливо цінними є зібрані архівні матеріали щодо ролі та місця жінки у мистецтві. Також в книзі зібрали фотоархів з художницями та їх майстернями, які демонструють їх художню практику. До книги увійшли тексти про Катерину Білокур, Ксенію Гнилицьку, Олександру Екстер, Анну Звягінцеву, Тетяну Іляхову, Жанну Кадирову, Марту Кузьму, Ладу Наконечну, Ірину Пап, Параску Плитку-Горицвіт, Марію Примаченко, Владу Ралко, Ларису Резун-Звездочетову, Аду Рибачук, Валерію Трубіну, Олесю Хоменко, Оксану Чепелик, Тетяну Яблонську та інших.

Translate this page:

Translate »