Проведення нових релігійних систем має ті ж засоби, що і всі економічні, політичні або громадянський технікум. Язичництво знищило християнську систему, потім християни знищили єретиків, так і в громадянських системах одна знищує іншу. Кожна система релігійна доводить народу свою перевагу і благо досягнення Бога, також і громадянськи система доводить своє благо і якнайшвидше його досягнення у досконалостях. Мова обох зводиться до блага, але якого блага? Перша бачить благо у духовному бутті з духовним Богом, яке ж благо другої? — теж зводиться до цього, якщо прийняти до уваги розвиток техніки, який має звільнити тіло від фізичної праці, прийнявши весь труд на себе; що ж буде робити тіло? Воно звільнене, не думаю, що воно візьме собі роль виключного пожирання, у нього мають бути інші потреби: нове фізичне життя у духовному. Якщо ж ніт, то звільнивши тіло від фізичного — він доведе те, що побудував чи відновив рай, у якому людина буде на становищі Адама. Це буде означати те ж небо, до якого збирається привести церква, релігія своїх прихожан, з тією тільки різницею, що перша приведе своїх прихожан без тіла, приведе одну душу, а друга залишить свій прихід у тілі. Але якщо прийняти до уваги друге пришестя Христа судити грішників, то побачимо, що всі померлі одягнуться у тіло і вже такими увійдуть у небо, так, що в обох системах релігії та фабрики лежать одні й ті ж досконалості. Один Бог і одне благо, і якщо існують закиди один одному у забобонах, то вони є незрозумілими для мене. Релігія читає своєму приходу священні писання про досконалості своїх святих, фабрика читає свої наукові книги про досконалості. Перша вчить у священних писаннях, як досягти релігійної досконалості, аби стати святим, технікум фабрики вчить тому ж, як досягти вченого. З усіх учнів у релігії одиниці зустрічаються протягом століть чи століття зустрічаються святими, теж із сотень тисяч зустрічаються одиниці вчених досконалих людей, інші залишаються грішниками як там, так і тут. Релігія або церква зараховує до лику святих тих, хто скоїв дива над технічною недугою людини. Фабрика зараховує до лику вчених тих, хто здійснив теж диво над технічним недоліком людського життя. В обох існують язичники, що вбивають проповідників релігії і технічних досконалостей фабрики. Як тих, так і інших спалювали, топили, переслідували. Як ті, так і інші борються за досконалості, борються за Бога.
ПІДТРИМАТИ БІБЛІОТЕКУ
uartlib@gmail.com
Позначки
Анатолій Петрицький
Андрієнко-Нечитайло
Василь Кричевський
Давид Бурлюк
Михайло Андрієнко
Ніл Хасевич
Олекса Бахматюк
Олександр Архипенко
Олександр Богомазов
Олександр Ганжа
Олександр Мурашко
Олександр Саєнко
Олександра Екстер
Олена Кульчицька
Олена Овчинникова
Петро Андрусів
Петро Холодний
Роман Яців
Святослав Гординський
Софія Караффа-Корбут
Український авангард
Фотій Красицький
Франциск Оленський
Юрій Белічко
Яків Гніздовський
Японія
Ярина Гоменюк
авангард
графiка
гуцульська кераміка
гуцульське мистецтво
декоративне мистецтво
книжкова ілюстрація
кобзар
кобзарі
кубофутуризм
мемуари
музеї Києва
офорти
пейзаж
петриківка
портрет
скульптура
сценографія
українська сецесія