ОХРІМ КРАВЧЕНКО

1903–1985

Охрім Кравченко

Живописець і графік. Закінчив Київський художній інститут (1930; викладачі М. Бойчук, А. Таран). Заарештований у серпні 1930 року “за систематичну антирадянську діяльність”, засуджений до трьох років, висланий у с. Ма­­кариха Архангельської області (РФ). У 1935 році виселений до Свердловська (ни­­ні Єкатеринбург). У 1939 році отри­­мав дозвіл на проживання у місті Кри­­вий Ріг. Співпрацював з ОУН. Ілюстрував журнал “Дзвін”, збірку поезій “Кобза” М. Пронченка, роман “Під Корсунем” А. Кащенка (обидва – Кривий Ріг, 1941); виконав проект пам’ятника на честь козацької перемоги під Жовтими Водами (1942). Працював у май­стерні монументального розпису церков художньо-виробничих майстерень при Київському художньому інституті (1942–43); від 1943 – у Центральному будинку народної твор­чості; у Львові: 1946–47 – ме­тодистом у Будинку народної творчості; 1947–48 – викладачем училища прикладного та декоративного мистецтва й інституту прикладного та декоративного мистецтва, звіль­­нено за “формалізм”. 1949–56 – у філії Українського поліграфічного інституту, викладачем ремісничого училища поліграфістів. 1950–59 займався розписами церков. 1960–63 – художник КБ Львівського телевізійного заводу; розробив дизайн телевізорів “Верховина”, “Трем­­біта”, “Україна”.
Учасник мистецьких виставок від 1928 року. У період сталінського режиму вважав­ся “неблагонадійним”, участь у виставках поновлено в часи “хру­­щовської відлиги”. Персональні виставки пройшли у Києві (1967), Львові (1968, 1973, 1985, посмертна – 1988), посмертні – у Тернополі, Івано-Франківську та Чернівцях (1986–88), Миколає­ві (2002). Основні галузі – монументальний і станковий живопис. На полотнах Охріма Кравченка послідовно стверджував принципи українського монументалізму, засвоївши у М. Бойчука потяг до національної тематики. Автор полотен на українську історичну тематику, побутових картин з народного життя, портретів сучасників і видатних лю­дей минулого у техніці темперного живопису. Для творчості характерні тяжіння до монументальності, узагальнення образів, ла­­конічні композиції площинного харак­теру, стримана кольорова гама. Окремі роботи зберігаються в Національному музеї у Льво­ві, Львівській галереї мистецтв, Тернопільській. картинній галереї, Івано-Франківському, Чер­­нівецькому і Запорізькому художніх музеях, у Національному художньому музеї України.

Книги про Охріма Кравченка:

Translate this page:

Українські художники

Всі художники
Translate »